تعمیر ای سی یو ECU رنو تالیسمان

تعمیر ای سی یو ECU رنو تالیسمان

تعمیر ای سی یو ECU رنو تالیسمان – تعمیر قطعات الکترونیکی ایسیو انواع خودرو های مدرن در کلینیک تخصصی دیجی برد صورت می گیرد.

شرح مختصری از ECU واحد کنترل الکترونیکی

ECU واحد کنترل الکترونیکی یا سیستم مدیریت عملکرد موتور در خودرو های امروزی می باشد که معمولا در قسمت  جلوی موتور یا نزدیک داشبورد قرار دارد. ای سی یو ترکیب سوخت و هوا را در سیلندر  هنگام فشرده شدن بهینه می کند، که به نوبه خود قدرت خودرو را به حداکثر می رساند و میزان سوخت هدر رفته را کاهش می دهد.

در خودروهای مجهز به تزریق سوخت الکترونیکی، یک ECU می تواند میزان سوختی را که وارد سیلندر های موتور می شود، کنترل کند.

ECU موقعیت داخلی موتور را به کمک سنسور  میل لنگ  تعیین می کند تا انژکتورها و سیستم جرقه زنی دقیقاً در زمان صحیح فعال شوند. این ماژول الکترونیکی برای تعیین نسبت مخلوط صحیح سوخت و اکسیژن متغیر های زیادی نظیر : دمای موتور ، کیفیت سوخت ، محدودیت فیلتر ، فشار هوا و… در نظر می گیرد.

نقش دما در عملکرد ECU

علاوه بر محاسبه سوخت بر اساس تقاضای راننده، دما نقش قابل توجهی در معادلات مورد استفاده دارد. از آنجایی که بنزین به صورت مایع تزریق می شود، قبل از احتراق باید تبخیر اتفاق بیفتد. در موتور های داغ، مدیریت این امر آسان است، اما در موتور های سرد، احتمال بخار شدن مایع کمتر است و باید سوخت بیشتری تزریق شود تا نسبت مخلوط در محدوده مناسب برای احتراق حفظ شود.

نحوه عملکرد ECU واحد کنترل الکترونیکی

ابتدا در قسمت ورودی ، سنسور های دما و فشار  و ماژول های داخل موتور خودرو اطلاعات مورد نیاز ECU را جمع آوری می کند. هنگامی که داده ها توسط ECU جمع آوری شد، پردازنده باید مشخصات خروجی، مانند عرض پالس انژکتور سوخت را طبق دستور نرم افزار ذخیره شده در واحد تعیین کند.سپس ECU می تواند یک عمل را روی موتور انجام دهد و به مقدار صحیح قدرت اجازه می دهد تا محرک ها را دقیقاً کنترل کند.

بررسی کلی خودرو رنو تالیسمان

خودرو رنو تالیسمان سال ها ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در بازار ایران عرضه می گردد. این خودرو زیبا به یک موتور توربوشارژ ۴ سیلندره مجهز می باشد که ظرفیتی معادل ۱.۶ لیتر دارد.

Talisman ، قدرتی معادل ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر دارد ، این خودرو شتابی معادل ۷.۷ ثانیه دارد یعنی می تواند در عرض کمتر از ۸ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

خصوصیات بارز تالیسمان شامل : کنترل کروز ، کنترل ایستایی در سر بالایی ، کنترل کشش ، کنترل پایداری ، تعلیق الکترونیکی ، نشانگر زمان تعویض دستی دنده در حالت ECO ، رادار نقطه کور ، سنسور تشخیص اشیا متحرک و … می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *